Monday, January 10, 2011

FILE...FILE..FILE..

kat tempat aku dah sarat dgn files sampai tak tahu nak letak mana..camana tu?
Agaknya tiap2 tahun la kami digemparkan dgn geng naziran nih. tak larat dah aku nak updatekan files bila tiba awal tahun, tengah tahun dan akhir tahun. agaknya sekolah aku ni memang ada dalam list tahunan kot. aku bukan apa, tang mereka nak datang tu takpe tapi bila heboh macam2 citer tu la yang aku tak syok nak dengar.. malas aku nak layan dah kali ni. datang la kalau nak datang... dulu guna arch files macam kat atas tu cuma kaler hitam je la. kali ni dah tukar guna fail putih kertas..yelah aku punya bahagian tak payah ada files pun sebenarnya kira tak official je tapi dari taun lepas dah kena buat official..aduh...arahan pentadbiran la..biasa la fail ad hoc..nak tak nak aku kena buat balik. contents semua kena ubah.. maklumat kewangan yang paling penting. aku dah siap taun lepas lagi..lega sbb fail dah updated. kalau tak mahu aku kena hayun ke sekolah sabtu ni..masalah aku skang ialah tempat. tak ada tempat simpanan khas untuk fail2. meja aku bukannya besar sgt pun. nak letak buku rujukan aku lagi. dah la berlambak. cikgu2 bi gelar aku library. yelah segala jenis buku ada kat tempat aku. sapa nak buku cari je kat tempat aku..hehe, sebenarnya kebanyakan buku kat meja aku tu buku yang hampir dibuang oleh pihak sekolah. tapi aku kutip. yelah buku2 zaman dolu2. untuk latihan grammar memang bagus. sayang aku nak buang weh..suami aku dah panggil aku hoarders. kat rumah pun sama..hehe..

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!