Wednesday, November 30, 2011

SEKALI LAGI BOLEH TAK BB?

Hmm, kalau la sekali lagi diberikan peluang bersanding atas pelamin bestkan? heheh...bila tgk org bersanding, pakai cantik2, ambik gambar kat merata ceruk, terasa hati ini meronta-ronta nak jugak..boleh ke BB? pengantin dah basi..dah 6 taun usia perkahwinan kami. tp rasa cam lama je..dulu aku idamkan bju pengantin kaler merah baldu. masa tu memang sewa je ngan mak andam (kawan ma) aku. aku memang pegang janji dia je sbb masa tu aku dah mengajar kat johor. kawin bulan 3 yang cuti seminggu tu. aku mintak cuti seminggu awal dari HM aku. nasib baik dapat masa tu. kiranya ada masa seminggu la preparation. masa nak buat fitting, baju tu tak muat,aku rasa macam nak pelempang je mak andam tu sbb dia cakap baju tu memang pakai pelekat . alah yang boleh diadjust ikut size tu. boleh lagi dia cakap baju tu dia silap size lak..aku dah mula hangin satu badan la..yelah tema aku merah beb. mana nak cari baju sanding saat2 genting ni. aku dah mula tak nak bersanding. memang aku tak nak bersanding mulanya tapi MA aku tu yang insist. konon tak meriah la.macam2. aku ikutkan ajelah. hati orang tua. so, baju dah jadi kaler lain, kaler purple. songket. mujurlah ada gak yang sanggup sewakan baju masa tu. ada size lak tu.heheh. korang percaya tak kalau aku cakap, aku yang buat semua preparation nikah aku?  dan semua pakai duit aku? parents aku tak kuar apa pun..sedey kan..biarlah semua tu dah jadi sejarah manis aku pun. so kalau korang cakap pasal duit tak cukup nak nikah, tak payah kencing aku la. aku dah hadapi lagi teruk masa tu. tapi Alhamdulillah semua berjalan lancar. kad 1000 keping yng diedarkan semua habis dan kalau tak slah aku semua yang dijemput pun hadir malah ada yang tak dijemput pun hadir. yelah terlupa..adik aku meninggal tahun sebelum tu. aku bertunang pun pakai baju aku gi ngajar kat sekolah. masih ingat lagi. sampai skang baju tu still ada dan aku masih pakai. kaler hitam bunga merah. memang teruk. tp nak buat camana. macam2 aku hadapi kalau nak citer kat sini..kalau korang ada cabaran sebelum nikah, aku pun sama. cabaran air mata yang sepatutnya. tapi aku ni jenis pendam je.apapun tak kisah. apa yang ada kira ok je pada aku.so air mata aku tu masa tu mahal sikit la. yg penting apa yang aku nak tercapai. Dan aku dapat. Tuhan permudahkan semuanya untuk aku. Alhamdulillah. apa yang aku nak citerkan kat sini hanyalah secebis cerita aku yang aku tau tak akan abis selagi aku masih bernyawa. hehehh..kadang2 malu nak citer sebenarnya tapi cabaran itu indah sebenarnya. kalau tak ada cabaran dalam hidup macam tak ada warna kan..

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!