Wednesday, December 7, 2011

BB sampai dalam pukul 8.30 pm semalam. flight dr KL jam 6.15 pm. letih sungguh aku nengoknya. ari ni (Rabu) dia pi opis gak. aku dah suh dia ambik cuti la tapi sbb ari ni ada prog. bersama pemimpin masyarakat, so tak boleh nak xcuse. dah tu katanya dapat call dari BOs kata ada prob. plak kat opis. balik2 je semalam dapat call tak berenti2. kontraktor la, org Union la..macam2. aku yang dok tercongok depan tv pun dah tensem mendengarnya. kekadang aku heran gak la, yelah SOCSO tu kan kira under Gomen gal tapi nape la busynye mengalahkan private? dan aku dapat jawapannya. sebab kes yang terlalu banyak dan BOss paling besar yang dok bersemayan kat KL tu banyak cekadak. BOss India. Menteri pun India. aku bukan nak jadi racist tapi bila pikir betul apa yang BB cakap. geng HA SIMPOL ni kalau bagi muka, bermuka2 la mereka. nyampah aku. kat sekolah aku pun sama. yang paling menimbulkan masalah, siap ugut ngan lawyer buruk pun geng ni la..dahla lidah berbelit2..hheh..ayat berbelit. kang terbelit sendiri baru padan. rasa-in ko..

Ha SIMPOL ni kalau jadi ketua akan angkut semua kaum kerabat, sama la ngan tak basuh berak tu. hahahah..kejam tak ayat aku...?geng HA SImpol ni akan ambik kesempatan. tgk yang mana kuat. yang tu yang dia sokong. geng tak basuh berak tu memang terkenal ngan perangai bongok, sombong dan berani. tu yang orang Jepun tak suka mereka...dan orang kita pun ada jugak yang jenis macam ni. dah jadi bersepah skang ni. apa la nak jadi ngan orang kita ni? mengaum bukan main tapi bila berdepan, lari mcam lipas kudung..itu yang aku tgk pada generasi Z..ye ke generasi Z skang ni? aku pun baru sedar wujudnya generasi XYZ ni. terpengaruh ngan K POP. aku tgk bebudak K Pop ni lembik semacam je. dah la taruk bedak bertepek2 kat muka. pakai krim sampai berlemus..heheh..jgn emo bila baca apa yang aku tulis ni...aku tau ramai yang minat korea..alah minat citer, pelakon dan lagu kan? tapi sekadar minat dah la beb. tak payah la nak tiru mereka. season je tu? ko dah melalak lalak bela geng KPOP ni tup2 kuar geng lain lak...K BANGLA ke? hehe..masa tu ko pakai seluar oren, baju kemeja kotak la plak kot...

aku tulis ni bukan apa tapi aku tgk sendiri anak murid aku berubah konon satu transformasi mengikut trend la. dia dah form 2. datang jumpa aku. tanya aku, teacher kenal tak saya? of coz la aku tak kenal. muka lonjong, rambut heret ke depan, berminyak tul rambut dia, muka bedak sakan sampai putih (maybe tepek krim la tu), seluar legging, baju kemeja lengan lipat. dan dia perkenalkan diri..saya ANdika yang teacher ajar dulu. biar betul awak ni? andika yang dikenali seorang yang chubby dan comel. dia cakap betul. kalau teacher tak percaya, tgk IC dia..heheheh..takkan la sampai nak tgk IC ye dok? takkan teachernya tak nak ngaku anak murid yang beriya2? so aku mengaku la. ingat..tanya nape la jadi gitu? KPOP teacher..hohooho..gitu jadinya..hm..menjadi masyarakat lembik lah kita 2020 nanti klau dok gitu lagi...

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!