Sunday, November 7, 2010

HILANG

hilangnya seorang rakan
panas barannya
yang mungkin tak daya ku tahan
entah kenapa amukan menggilanya
seolah aku menjadi punca


tak tahukah dirimu
aku baru di sini
hendak ku capai semua
tak tercapai dek gapaianku
hendak ku hayun segala
sesatlah diriku


bila mahu ku tuju dirimu
kau tepis segala
seolah menghalangiku
tempat jumpa mendadak ubahmu
seolah rasa ketemu tiada di mindamu


kau aturku ke sana sini
seolah aku local sekali di tempatmu
sedangkan langkahku ayun perlahan sekali
mata melilau di skrin gps
melihat jalan agar tak terlepas
namun akhirnya baranmu kau lepas
aku terkesima mendengarmu berbicara


janjiku atur 
namun bila ku saja mengujimu
dengan mengatakan ada aral
pantas kau mengatakan ya
seolah janji yang dirancang tiada di minda
dan terus pergi hilang dibawa angin senja


aku yang mendengar terus buntu
inikah yangku dapat
hasil jalan jauhku
hasil habis wang belanjaku


aku usaha ingin ketemu
sanggupku ubah arah inapku
mungkin dekat bagimu
tapi belanjanya maukah kau daya
jika ini hasilnya


akhirnya ini yangku nampak
ikatan kawan sudah tiada
tiada gunanya aku menggembala
mencari sirna terkapai-kapai
ku tau ikatan sudah hilang
kerna dirimu yang cemarkan ia

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!