Sunday, December 19, 2010

PD ...STRESS..(1)

HAri ni 19 Dis 2010 aku dan hubby bertolak dari bertam pada pukul 9.30 pagi untuk ke PD. actually this is our second visit to PD. HB ada meeting di Palm Spring Golf Resort dan aku dah booking bilik di Cozzi Hotel. aku tak pernah dengar pun nama hotel ni tapi memandangkan nak save budjet (kononnya la) aku proceed jugak la. Lagipun according to the hotel Palm Spring tu dekat je ngan hotel yang aku booking. Kami sampai di PD pukul 2.30 pm. Masa tu aku dah mula kecut bila tengok jalan sesak sangat. nampak je hotel tu, aku dan Hb dah mula berpeluh. tak ada parking. dah la jalan nak masuk hotel tu lecak. belakang hotel betul2 pantai teluk kemang. patutlah sesak. tapi aku ada baca komen pasal hotel ni, jika bawak kereta, kena park betul2 depan hotel sbb ada banyak kes kereta hilang...oh..no more..aku tak sanggup menghadapi kehilangan kereta sekali lagi. then we decided to go to Palm Spring and searched for other hotel. wow, jarak cozzi hotel dengan palm spring agak jauh rupanya. dan menyukarkan hb aku nak balik after meeting. meeting tu mula pukul 8.30 hingga 10.30 malam. then proceed esok 8 - 4.30 petang. malam mula balik 8.30 - 10.30 malam. actually hb dapat bilik free kat palm spring tapi biasalah dia tak mau la tinggal wife dia yang comel ni..hehehe..bilik tu kawan dia stay sorang la..so cari punya cari yang paling dekat ngan Palm spring hanyalah Tiara Beach Resort yang lokasinya betul2 seberang jalan Palm Spring. dan harganya pun boleh tahan la..RM 220 semalam. dan Hb aku on di Tiara untuk 3 malam. ingatkan bila dah mahal macam tu bolehlah kami selesa. masuk2 bilik first thing kami check astro..kami mana boleh tak ada astro..jem segala sendi wooo. TAK ADA ASTROOOOOOO...itu yang kami berdua macam nak pingsan. tapi patutlah sebab Tiara ni focus more on Water Park. mestilah tempat macam ni tak ada Astro. org datang nak bersukaria mandi manda. aku mula geram la. dah la lampu bilik buat hal. tunggu mantainance bukan main lama. then dia datang pasang satu je lampu. takpelah. at least cerah la jugak bilik aku. ok skang aku nak citer pasal bilik. masuk je bilik akan nampak 2 buah katil yang boleh fit 4 orang. then di depan katil ada living room yang ada set kerusi kayu jati, meja kopi, meja solek dan tv cabinet. sebelah pintu masuk ada kitchen cabinet. ada peti ais. sebenarnya dengan rate tu dah cukup murah tapi aku tak puas hati dengan servis je. no breakfast provided. ada drinks yang akan diserve pada pukul 3 hingga 6 petang setiap hari, dan diberikan 4 wrist band untuk masuk water park. kenyataannya aku dan hb tak suka water park. tapi takpelah. 22 hb nanti kami akan ke Everly Hotel di Melaka. yang ni aku ok sbb area tu cantik....

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!