Sunday, June 19, 2011

rumahku....syurgaku

ok...entry ni sebenarnya khas untuk kawanku ilah yang tak penah sampai2 kat rumah baru aku ni. dan aku pun rasa aku patut introducekan rumah aku ni kat dia..bukan apa pun, saje tumpang seronok untuk diri sendiri..keh..keh..keh..(dgn harapan pasnih boleh la ko singgah kat rumah aku ni)

rumah yang kami beli ni namanya Daffodil. berkonsepkan rumah mediterannian..tengokla atapnya. ke langit ko..!!heheh..penah kawan aku tanya, bila hujan nanti, air hujan tak masuk ke dalam ke? aku rasa macam soklan biol je dia tanya aku..kalau masuk apa pekdahnya buat atap macam tu? hehehe..tak adanya masuk hujan..don wori fren..tak tempias le...

rumah aku yang kedua dari hujung

porch boleh masuk 2 buah kereta 

bumbung ala mediterannian...
rumah aku ni menghadap jalan..cuma dipisahkan oleh pagar longkang je..kira tak le berhadapan secara terus dengan rumah orang.lega sikit nak parking keta pun senang. kalau tak, sesak la.sekarang ni kan kebanyakan rumah ada 2 kereta..tu tak plus anak menantu dan cucu cicit lagi..crowdednya !!!! bilik ada 4. bilik air tiga. stor satu. so ilah, kalau ko nak datang tu, anytime je la..

aku start pindah masuk rumah ni hujung bulan feb ari tu. tapi nak masuk rumah ni memang confirm abis duit. duit saving abis, duit kwsp hubby aku, duit pampasan xcident..semua lesap penangan rumah ni. kontraktor yang kami guna namanya Ah Yang..(hehe, nAMA manja gitu) baik dan kemas kerjanya. memang puas hati. kami buat kabinet dapur ngan dia la. sekali ngan hood dpur..memang berbaloi..

satu lagi sebelum masuk rumah pastikan developer dah settlekan semua defect rumah. dari yang paling kecil defect sampailah ke yang paling besar defect. kalau tak korang yang rugi..kami check defect sampai pintu tak ada skru satu pun kami komplain. kita bayar mahal2 mseti nak hasil yang baik kan. tingkap korang mesti check betul2. sbb ada tingkap yang tak boleh tutup.so, pandai2lah korang main bukak tutup tingkap tu.

kawan aku rumah dia lagi teruk. projek rumah dah terbengkalai 6 tahun. dah tu alih2 dah siap baru2 nih, lantai tak rata..senget sebelah..mau dia tak  hangin satu badan. dapat pampasan 12 k. yang menjadi masalah rumah dah potong lama dah. tapi bukan boleh duduk pun. so, kalau nak beli rumah, kena tgk developer gak ye. takut dapat yang modal tak byak tapi idea byak...jahanam nanti...

Alhamdulillah setakat ni, kami duduk dengan aman. cuma terdengar gak le pasal kecurian. risau pun ada gak..harap2 semua selamat la..

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!