Sunday, June 5, 2011

BUAH REYANG....

Semalam aku balik Sg Jagong..rumah MIL ..balik2 ada buah..then aku teka buah grapes la...dah memang macam buah grapes.warna sama. bentuk pun sama..aku try la sebiji. mak aiiii...kelatnya...MIL aku beritau buah tu namanya buah reyang...ada cara sebutannya..maybe org kedah tau la buah tu. tp bagi aku pertama kali dengar dan makan. rasanya kelat tapi boleh la makan. MIL aku cakap buah itu untuk penyakit kencing manis..

Pokok reyang ni berbuah 20 tahun sekali..fuh..jenuh nak menunggunya. dan tahun ni tahun bertuah aku la..so kalau nak makan lagi buah ni kena tunggu 20 tahun lagi..masa tu umur aku dah 52 tahun..tu dia...dah tua ganyut aku..so time dia berbuah ni makan sepuas-puasnya...gambarnya ada tapi nanti aku edit balik sbb aku lupa nak mintak adik aku send semalam..

0 comments:

Post a Comment

 

Designed By Blogs Gone Wild!